PDA

View Full Version : So I'm Going to Build a Dedicated 22 AR...


bigdave1121
09-01-2008, 5:28 PM
But I need help finding the right upper. I want it to be of the heavy-barrel-varmint variety. I've heard great things about Spikes, but I don't see any varmint 22 ARs on their site. Is it possible to special order one from Spikes with a heavy barrel?

The only other varmint 22 AR uppers I've found online are from Model 1 and I've heard bad things about M1's quality standards, so I want to stay away from that.

What other options do I have open to me?

Thanks, in advance, for the help :cool2:

Santa Cruz Armory
09-01-2008, 5:48 PM
The only other varmint 22 AR uppers I've found online are from Model 1 and I've heard bad things about M1's quality standards, so I want to stay away from that.


Thanks, in advance, for the help :cool2:

FWIW I have a M1S upper and it's been very accurate and a great upper...

Good luck!

5150Marcelo
09-01-2008, 5:54 PM
Whats up BD!
Remember when I told you to just get a ceiner kit? Well, I came across a Spikes OLL for a good deal and decided to jump on it. So now, im on a dedicated duece duece build myself. Let me know what you find. GL on your build bro. Laterzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

**free bump**

5150Marcelo
09-01-2008, 5:59 PM
Check it out guey!
http://www.calguns.net/calgunforum/showthread.php?t=118703

Glock30
09-01-2008, 6:07 PM
Addax has some pretty nice Spikes uppers. Once I get me some more money saved up I'm jumping on this one. http://www.adxtactical.com/store/pc/viewPrd.asp?idcategory=127&idproduct=819

Also if you let him know you're from calguns he'll knock a few bucks off (=

Bowser
09-01-2008, 6:09 PM
http://www.mizzoumuleguns.com/id69.html

5150Marcelo
09-01-2008, 6:14 PM
Addax has some pretty nice Spikes uppers. Once I get me some more money saved up I'm jumping on this one. http://www.adxtactical.com/store/pc/viewPrd.asp?idcategory=127&idproduct=819

Also if you let him know you're from calguns he'll knock a few bucks off (=

I think thats the one im gonna get. I like it alot! :cool2:

bigdave1121
09-01-2008, 6:24 PM
Addax has some pretty nice Spikes uppers. Once I get me some more money saved up I'm jumping on this one. http://www.adxtactical.com/store/pc/viewPrd.asp?idcategory=127&idproduct=819

Also if you let him know you're from calguns he'll knock a few bucks off (=

Yeah that's the one from Spikes that I like the most, but I'd still prefer some sort of varmint upper...

Glock30
09-01-2008, 6:50 PM
I think thats the one im gonna get. I like it alot! :cool2:

Just message him and he'll get you setup!! Get it soon so you can unveil it at the next meet.

Yeah that's the one from Spikes that I like the most, but I'd still prefer some sort of varmint upper...

Yeah I really like Spikes products. Do they make .22 style varmint dedicated uppers?

Blacktail 8541
09-01-2008, 6:50 PM
Although Spikes carrier asyembly is different, they do occasionaly use Model 1 sales barrels, one of which is the heavy 20in fluted.

They also now have the lo walther barrels available.

5150Marcelo
09-01-2008, 6:52 PM
Just message him and he'll get you setup!! Get it soon so you can unveil it at the next meet.



Yeah I really like Spikes products. Do they make .22 style varmint dedicated uppers?

WTF! When and where is the next shoot and why the HELL was I not notified about this!:mad:

Glock30
09-01-2008, 6:54 PM
WTF! When and where is the next shoot and why the HELL was I not notified about this!:mad:

Haha, the meet is still in the planning stages, but I can tell you it will most likely be in October. I'll hit you up with more details soon. Expect this one to be 10000x better.

We'll be playing with .22 AR's out there also :43:

5150Marcelo
09-01-2008, 6:55 PM
Haha, the meet is still in the planning stages, but I can tell you it will most likely be in October. I'll hit you up with more details soon. Expect this one to be 10000x better.

We'll be playing with .22 AR's out there also :43:

PM me with some details. Ill keep it on the shhhhh!!!!!!!

bigdave1121
09-01-2008, 6:59 PM
Yeah I really like Spikes products. Do they make .22 style varmint dedicated uppers?

Umm...... that's the reason I made this thread was to ask that question :p

bigdave1121
09-01-2008, 7:01 PM
Although Spikes carrier asyembly is different, they do occasionaly use Model 1 sales barrels, one of which is the heavy 20in fluted.

They also now have the lo walther barrels available.

I don't see any of those on their website. How do you order them? Just call em up and special order one?

5150Marcelo
09-01-2008, 7:04 PM
Just get the RRA varmint upper. You can still fire 22's outta it

Blacktail 8541
09-01-2008, 7:07 PM
You have to call them as they are not posted on their site like many of their products.

Glock30
09-01-2008, 7:08 PM
Umm...... that's the reason I made this thread was to ask that question :p

lol :(

bigdave1121
09-01-2008, 7:08 PM
Just get the RRA varmint upper. You can still fire 22's outta it

Screw that. It f's up the barrel...

Blacktail 8541
09-01-2008, 7:09 PM
Just get the RRA varmint upper. You can still fire 22's outta it

He wanted a varmit upper, so he probably wants the most accuracy possible.

One Shot, One Dropped
09-01-2008, 7:53 PM
So I'm Going to Build a Dedicated 22 AR...

When? Let's go DROS these things!

bigdave1121
09-02-2008, 5:35 PM
When? Let's go DROS these things!

I'm gonna order a Spikes 22 lower tonight from LAN World, then head on down to Rogers Relics and get the DROS going either tomorrow or Thursday... I can't wait :D

Now I just need to call Spikes and see about special ordering a varmint upper. Any recommondations on what kind of barrel I should have them put on it?

bigdave1121
09-02-2008, 6:51 PM
Any recommondations on what kind of barrel I should have them put on it?

Still waiting for a little help :(